tisdag 13 oktober 2009

En gång dömd, alltid dömd?!

Brr, imorse var det kallt som bara den. Förra tisdagen när jag öppnade tyckte jag ändå att det var rätt skönt väder men nu är det bara kallt! Idag är det nonstop fram till 19.00, älskar dem dagarna :)

Efter minisats idag har jag massor att göra inom det administrativa, sedan har jag tänkt gymma innan jag gungar vidare mot Dansforum! Är så glad över att jag börjar bli frisk och äntligen får lyfta lite vikter, underbart befriande! Höjdpunkten är torsdagens bootcamp där även mitt hjärta Anna skall delta, jippie!

Måste bara få vädra av mig, det diskuterades en morgon på P3 om människor som varit kriminella skall ha rätt att studera på högskola, man fick ringa in och tycka till. Jag blir rädd när jag hör hur vissa argumenterar, enligt mig tycket jag att alla är värd en andra chans, alla gör misstag och kommer ur familjeförhållanden eller liknande som gjort att de hamnat fel i samhället. Enligt vissa som ringde in var de för att vara exakt "Dumma och kan aldrig lära sig någonting"! Då reagerade även P3 för det är en väldigt stark åsikt som bara bör sägas om man verkligen känner så. Jag kan lova att jag är INTE smartare än någon annan och inte minst de som varit kriminella. Jag tycker tvärtom att det är underbart att de som vill komma på rätt sida av lagen, vare sig det handlar om kriminalitet eller droger gör det. Eller är jag helt fel ute..?

Usch vill inte tänka mera på det, det bara kokar i mig då!

Your Boo!

1 kommentar:

  1. Helt rätt, tycker jag! Varför skulle de inte få läsa på högskolan pga att de vart kriminella? 1000kr är fortfarande värt 1000kr även om den är ihopskrynklad, stampad,spottad på... men vad är en människa värd?

    SvaraRadera