fredag 30 oktober 2009

Svart som natten..

var det i min lägnehet när jag entrade den runt nio på kvällen, jag svor lite över att jag trodde lampan på toaletten gått sönder då den inte tändes tills jag insåg att ingen lampa ville lysa. Jag fick lite smått panik och ringde på hon grannen för att höra om de hade några problem varav de inte hade. Min underbara granne hjälpte mig genom att lysa med sin ficklampa medan jag kollade proppskåpet där allt verkade stämma. Jag tackade och fick låna ficklampan så jag kunde se något. Efter det ringde jag den förra hyresvärden för att kolla om han visste något, han sa att jag var tvungen teckna ett nytt elavtal vilket jag trodde ingick i hyran (har alltid gjort det förr), eftersom jag hyr i andra hand så betalar jag in en summa till förstahandshyraren och får aldrig se hyresavin och därför visste jag inget. Att han inte nämt något om någon el kan också ha en betydande faktor!

Efter allt detta ringde jag min kära far som fick ta all ilska när jag gick in i allting när lägenheten verkligen var kolsvart. Mitt batteri i datorn och mobilen var nästan förbrukad, kyl och frys var inte att tänka på. Jag ringde på hos grannen igen för att fråga om jag fick ladda min mobil vilket inte var några problem. Dagen därpå fick jag tag i "Din el" som inte kunde komma förräns på torsdag vilket jag fick godta, min underbara granne kom med en kanna te på kvällen, helt underbar. Ska köpa blommor och choklad till henne som tack för all hjälp, fick även ha min frysta mat i henne frys. Tänk om alla vore lika generösa som henne, då skulle det inte finnas mycket att klaga på.

Igår kom dem och elen startade på fem minuter, helt underbart och som jag är tacksam över att man har el och samma misstag görs INTE om! Jag har sagt det innan och jag säger det igen, jag tror allt händer för en orsak och i detta fall att man inte skall ta något för givet, värt att tänka på.

Idag är det jobb, besök hos läkaren för lite provtagningar följt av en Ikea-tripp med min Elin, hoppas på en dator också men jag har inte hittat någon som fallit mig i smaken än. Vill ha en Sony Vaio men det skall nog ordna sig!

Kicki, i`ll call you tonight! Vill veta ALLT! ;)

I`m back - yours truley Boo!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar