lördag 22 augusti 2009

Trisslördag

Nu är flyttbilen bokad, lådorna framplockade och folket redo - nästa helg smäller det och då måste Sara ta sig själv i kragen och packa, packa och packa. Det är så typiskt mig att börja i s i s t a sekund, men jag blir alltid klar, det är därför jag alltid gör det, någon gång borde jag inte hinna så jag lär mig och slipper all stress!

Nu till något helt annat, jag förstår att man vill träna och att det fina vädret bjuder till utomhusmotion men jag tycker ändå att det har någon gräns. Pratade med Kicki om detta idag och gjort det flera gånger, nu kanske ni vill veta vad jag pratar om?! :) Föräldrar som är ute och springer med sina barnvagnar, vissa för att det är "inne" och vissa för att de måste få sin dagliga motion. Oavsett om man är ensamstående, sambo eller gift finns det andra medel. Tänk om något skulle hända, barnvagnen välter, man tappar fäste eller ramlar själv och vagnen rullar iväg.. Är det värt det? Jag personligen skulle aldrig kunna leva med det! På min morgonpromenad i världens underbara tystnad och solsken möts jag av en förälder som lite nonchalant skjuter vagnen framför sig så att han aldrig behöver hålla i vagnen, jag kanske är är löjlig som ens orkar ta upp det men jag tycker inte att det är värt risken, risken av hur allvarliga konsekvenserna kan bli. Antagligen är det inte många som tycker som jag när slottsskogen kryllar av springande föräldrar.

Nä, nu ska jag bege mig ned till mitt kära 4-gott, godis i alla former, färger och smaker för att uppnå fullständig tillfredställning och en trisslott på det, vad sa vi Kicki, tre miljoner va? Lätt! :)


Checking out - Boo!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar