torsdag 13 augusti 2009

Oförskämd tur..

Måste pausa i flyttstädningen.. Jag har nämt att jag var och kolla på en lägenhet som verkligen var jättefin, den fick jag dessvärre inte vilket var ett nedslag. Hoppet fanns fortfarande kvar när jag skulle titta på en lägenhet i Lunden idag, men från ingenstans mitt i allt ovetande igår ringde telefonen, det var min älskade Annalena som genom en gammal vän fått reda på en lägenhet, inte allt för långt ifrån där jag bor nu, den är på 54 kvm för 4000 kr. Jag ska få komma och kolla på den på lördag och förmodligen blir det en flytt som verkligen tar bort en tung sten från mitt hjärta. Jag förstår inte hur en människa med sin närvaro gör livet så mycket lättare i många andra situationer än dessa - du är magisk Annalena och jag är så glad över att finns i mitt liv.


Igår var jag även barnvakt åt Ilo och Sisqo, världens underbaraste barn, vilka klockrena kommentarer och vilken energi. Jag har aldrig sett maken till så bra syskon, Ilo som är äldre vaktar sin skatt - Sisqo med sitt liv. Sen skadar det inte att de är söta som socker! När Maria kom hem (mamma) blev det läggdags för de små liven och middag med massa skitsnack för oss ;)


Morgonens promenad resulterade i löpning, sedan städa och kolla lägenhet. Har gjort en massa "duktiga" grejer idag, ringt a-kassa, ringt flyttfirmor, sökt jobb, ringt lönekontoret, betalat räkningar and the list goes on and on.. Efter visningen blev det ett besök på gymmet där jag även träffade min shorty - Elin, hon ger mig alltid energi så det räcker till passet och efter!


Nu är jag igång med städningen, eftersom jag får herrbesök från norr så måste man bjuda till - även om det kommer se förjvävligt ut när dem åker, that`s life!


Usch, måste fortsätta nu.. Your Boo!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar